今後PADのキーバインドの問題が修正される可能性が
開発者のJohn Larson氏とJordan Rapp氏の投稿したツイートによってキーバインドの問題は修正する方針であることが判明しました。
PADのキーバインドの問題とは、扉付近で味方がダウン中、扉を閉めたいのに蘇生が優先されてしまうなどの問題の事です。
Reddit u/Squidbitより
John Larson氏とJordan Rapp氏のツイート要約
・キーバインドの問題は認識しているが、改善は簡単ではない
・修正についての議論は続けられている状況である
・今後もプレイヤーからのフィードバックを参考に調整を検討する
Marin
この問題はもはやAPEXあるあるみたいになっちゃってるよね
Marin
こういう調整は助かるね~
John Larson氏とJordan Rapp氏のツイート
INPUT TYPES IN APEX
Read: https://t.co/bhxOtKPiWV
— John Larson | JayBiebs (@RSPN_JayBiebs) January 8, 2022
There's a lot to think about & unpack in this extended tweet from @RSPN_JayBiebs about "input types in Apex." I'm proud to have offered some technical support & insight here. It's something we continue to discuss – a lot. Please keep feedback coming. We read it & think about it. https://t.co/XLi47VlHS9
— Jordan Rapp ★ (@rappstar) January 8, 2022
原文の一部(今回記事化したPADのキーバインドについての部分のみ抜粋)
Implement more options for interact/keybind separation on controller:
If this is referring to the classic controller conundrum of having to reload on a door with a knocked teammate by your feet, I hear you. I’m exploring options here in improving the interact system’s design, but keybind separation is a little trickier as @rappstar points out.
If this is referring to the classic controller conundrum of having to reload on a door with a knocked teammate by your feet, I hear you. I’m exploring options here in improving the interact system’s design, but keybind separation is a little trickier as @rappstar points out.
【Apex】ドアを開けると蘇生のボタンが同じなのマジで嫌すぎるんだが・・・Reddit より
【反応まとめ】
1: 海外プレイヤーさん
ドアを開けると蘇生のボタンが同じ...